Vinyasa flow

‘Vitality and beauty are gifts of nature for those who live according to its laws’
Voor ieder dipje of lichamelijk ongemak is tegenwoordig wel een pilletje te vinden. We leven in tijden die veel van ons geestelijke en fysieke gestel vragen. Er is een continue stroom van informatie op werk, via de telefoon, thuis en in het verkeer.  Deze prikkels moeten je lichaam en geest allemaal verwerken. Vaak ben je bezig met wat je nog moet doen, of wat je gisteren hebt gedaan. Daardoor ben je niet in het ”nu’. En juist door in het nu te zijn komt je lichaam weer in die perfecte balans die het van nature heeft. Ik nodig je uit om samen in de flow te komen van ademhaling en beweging. Iedere maandag van 20:15 tot 21:15 bij Yoga Centrum Amstelveen.
 
Vinyasa Flow
Vinyasa Flow Yoga is een dynamische vorm van yoga waarbij de verschillende houdingen door vloeiende bewegingen aan elkaar worden verbonden op het ritme van je ademhaling. De zogenoemde ‘flow’ ontstaat doordat je volledig opgaat in het samenspel tussen ademhaling en beweging. Door deze vorm van yoga ontspan je mentaal en maak je fysiek energie vrij.
Mijn yogales begint altijd met een moment van stilte waarbij we de aandacht naar binnen richten. Dit zorgt ervoor dat je je bewust wordt van je mentale en fysieke staat van zijn. Vanuit die bewustwording beginnen we aan de vinyasa les waarbij we verschillende yoga-asanas oefenen op de cadans van je ademhaling.
Iedere vinyasa flow les is weer anders. In de avond richten we ons bijvoorbeeld wat meer op de yin energie, zodat we makkelijker kunnen ontspannen en ons klaar maken om te gaan slapen. In de ochtend en middag kent mijn vinyasa les wat meer yang elementen (zoals de sun-salutations) zodat we energie vrijmaken die opgeslagen is in ons lichaam. Iedere les eindigt altijd met een reeks grondoefeningen en een lange ‘Savasana’. De eindmeditatie waarbij je op de grond ligt.
 
Voordelen Vinyasa Flow:
– Meer kracht en flexibiliteit
– verbeteren van de bloedcirculatie waardoor je gaat zweten en je afvalstoffen afvoert
– Meer spierkracht door het uitvoeren van de series
– Door de nadruk op de ademhaling en meditatie tijdens de les zul je merken dat je je zowel rustig als ontspannen en energiek voelt na de les.
Wil je meer informatie over aanmelding of mijn les? Je kunt me mailen op flowwithjanine@gmail.com.